- HEM
- MOTORTILLBEHÖR
- AVGASSLANG
- VATTENLÅS
- LJUDDÄMPARE/AVGASDÄMPARE
- IMPELLERPUMP
- BRÄNSLEFILTER
- FJÄDERBÄLG ROSTFRITT
- SJÖVATTENFILTER
- MOTORKUDDAR
- MEKANISKA REGLAGE
- ELREGLAGE
- REGLAGEKABEL
- DOCKING REMOTE 4500
- VINKLAD AVGASGENOMFÖRING
- IMPELLRAR
- KLAFFPUMPAR DUBBELVERKANDE
- ROSTFRI AVGASSLANG
- MOTORINSTRUMENT
- BÄLG GUMMIMEMBRAN S-DREV
- ANTIVIBRATIONSSYSTEM
- PYTHON DRIVE
- R&D
- Borg Warner/Velvet Drive flexkoppling
- Bukh
- Enfield
- Lister Petter
- Välj backslag och hitta din R&D flexkoppling för Newage PRM
- Paragon Power
- Self Changing Gears
- Technodrive
- Twin-Disc
- MG340/360/5010sc/5011sg/5010v
- MG502-i/MG502-v
- MG5010a/MG5011a
- MG5005a/5012sc/5015a/5020sc/5055a
- MG5010dc/5050/5050v/5050a/5061sc
- MG5061a/v/5062v506-1/506a-1
- MG507-1/50755IV/5075-a/5075sc
- MG506dc/5065a/507-1/507-1sc
- MG507-2sc/507a-2/5075a*
- MG5075sc/5075IV/5081sc/5081a*
- MG5082a/5082sc/5085sc*5085a*
- MG5090a/509sc/509u/5091sc
- MG5095a/MGX5095a
- MG5111sc/5114sc
- MG510sc/510a/5111a
- MG5114a/vMG5111v
- MG514cu/514u/5135a
- MG5091dc/509dc/510dc/5113
- MG5111dc/5114dc/514dc
- MG521
- Volvo Penta
- Yanmar
- ZF-Hurth
- HBW35/40/50/100/125/150/a/250
- HSW125h/250h/250a/450d
- ZF4m/5m/10m/12/m/15m/15ma
- ZF25/a/25ma/30m/45a 1,25:1/45c
- IRM220a-1/ZF220a/225a
- HBW300/HSW450h2/a2/d/
- HSW650h1/a1/d
- ZF45a/c/63/a/c/88c/90ts/ats/110ts
- ZF45-1
- HSW800a2/800a3IRM220pl/280pl/v-ld
- IRM301pl-2/a-2/300vts
- ZF80a/1-a/85a/220/280/a/1/a1/IV/
- ZF285a/IV/286/a/300ts/1ts/ats/1ats
- ZF301c/a/300IVTS/110ats/IVTS
- IRM311pl/350pl-2/a-2/pl-1/a-1/v/v-ld
- ZF311/325a-1volvo/350/a
- ZF350ts/ats/v/IV
- IRM311
- IRM320-2/W320/320a
- Dong-I
- Taipeoungyang TK 250
- ZF Hurth V-Drive
- MEGAFLEX
- GYROFLEX
- CENTAFLEX
- BACKSLAG
- MARINKONVERTERING
- FRAMDRIVNING
- MARINDIESEL
- Q-SPD SURFACE DRIVES
- SEGLING
- VVS
- Sanitetsslang
- Däcksförskruvning
- Bordsgenomföring i brons
- Kulventil i brons/mässing
- Slangsockel
- Slangklämma rostfritt
- Slangklämma heavy duty
- Böj 90° tillverkad i brons
- Böj 45° tillverkad i brons
- Övergång med invändigt och utvändigt gäng
- T-rör i CR-kvalitet
- Tryckackumulator
- Vattenslang
- Craftsman marin tankar & tanklock
- Pentrypump
- BOGPROPELLER
- STYRNING
- VÄRME
- CELLGUMMI
- DÄCKSLUCKOR
- BRÄNSLESLANG
- Eldrift WaterWorld framdrivning
- ELEKTRONIK
- FYNDHÖRNAN!
- MOTORTILLBEHÖR
- MOTORTILLBEHÖR
- AVGASSLANG
- VATTENLÅS
- LJUDDÄMPARE/AVGASDÄMPARE
- IMPELLERPUMP
- BRÄNSLEFILTER
- FJÄDERBÄLG ROSTFRITT
- SJÖVATTENFILTER
- MOTORKUDDAR
- MEKANISKA REGLAGE
- ELREGLAGE
- REGLAGEKABEL
- DOCKING REMOTE 4500
- VINKLAD AVGASGENOMFÖRING
- IMPELLRAR
- KLAFFPUMPAR DUBBELVERKANDE
- ROSTFRI AVGASSLANG
- MOTORINSTRUMENT
- BÄLG GUMMIMEMBRAN S-DREV
- BOGPROPELLER
- ANTIVIBRATIONSSYSTEM
- PYTHON DRIVE
- R&D
- Borg Warner/Velvet Drive flexkoppling
- Bukh
- Enfield
- Lister Petter
- Välj backslag och hitta din R&D flexkoppling för Newage PRM
- Paragon Power
- Self Changing Gears
- Technodrive
- Twin-Disc
- MG340/360/5010sc/5011sg/5010v
- MG502-i/MG502-v
- MG5010a/MG5011a
- MG5005a/5012sc/5015a/5020sc/5055a
- MG5010dc/5050/5050v/5050a/5061sc
- MG5061a/v/5062v506-1/506a-1
- MG507-1/50755IV/5075-a/5075sc
- MG506dc/5065a/507-1/507-1sc
- MG507-2sc/507a-2/5075a*
- MG5075sc/5075IV/5081sc/5081a*
- MG5082a/5082sc/5085sc*5085a*
- MG5090a/509sc/509u/5091sc
- MG5095a/MGX5095a
- MG5111sc/5114sc
- MG510sc/510a/5111a
- MG5114a/vMG5111v
- MG514cu/514u/5135a
- MG5091dc/509dc/510dc/5113
- MG5111dc/5114dc/514dc
- MG521
- Volvo Penta
- Yanmar
- ZF-Hurth
- HBW35/40/50/100/125/150/a/250
- HSW125h/250h/250a/450d
- ZF4m/5m/10m/12/m/15m/15ma
- ZF25/a/25ma/30m/45a 1,25:1/45c
- IRM220a-1/ZF220a/225a
- HBW300/HSW450h2/a2/d/
- HSW650h1/a1/d
- ZF45a/c/63/a/c/88c/90ts/ats/110ts
- ZF45-1
- HSW800a2/800a3IRM220pl/280pl/v-ld
- IRM301pl-2/a-2/300vts
- ZF80a/1-a/85a/220/280/a/1/a1/IV/
- ZF285a/IV/286/a/300ts/1ts/ats/1ats
- ZF301c/a/300IVTS/110ats/IVTS
- IRM311pl/350pl-2/a-2/pl-1/a-1/v/v-ld
- ZF311/325a-1volvo/350/a
- ZF350ts/ats/v/IV
- IRM311
- IRM320-2/W320/320a
- Dong-I
- Taipeoungyang TK 250
- ZF Hurth V-Drive
- MEGAFLEX
- GYROFLEX
- CENTAFLEX
- MARINKONVERTERING
- VVS
- Sanitetsslang
- Däcksförskruvning
- Bordsgenomföring i brons
- Kulventil i brons/mässing
- Slangsockel
- Slangklämma rostfritt
- Slangklämma heavy duty
- Böj 90° tillverkad i brons
- Böj 45° tillverkad i brons
- Övergång med invändigt och utvändigt gäng
- T-rör i CR-kvalitet
- Tryckackumulator
- Vattenslang
- Craftsman marin tankar & tanklock
- Pentrypump
- SEGLING
- FRAMDRIVNING
- BACKSLAG
- MARINDIESEL
- Q-SPD SURFACE DRIVES
- VÄRME
- STYRNING
- BRÄNSLESLANG
- Eldrift WaterWorld framdrivning
- DÄCKSLUCKOR
- CELLGUMMI
- FYNDHÖRNAN!
- Blog
Fördelar med en Python-Drive
Python Drive levererar underhållsfria trycklager till bra priser. En perfekt lösning för vibrationsproblem. Finns i olika storlekar, såväl imperiala som metriska. Med hjälp av Python Drive behöver man inte göra en exakt centrering av propelleraxeln till backslaget.
CV drivaxeln ser till en konstant hastighet av propelleraxeln, även när vinklarna är olika. Tryckkraften från propellern är isolerad från backslaget då den dämpas med hjälp av gummiabsorberande plattor.
Vid förfrågan kan trycklagerenheterna bearbetas för att passa universella kardanaxlar. Kontakta oss för mer information.
Fördelar med att montera en Python Drive:
- CV-drivaxeln garanterar en konstant hastighet av propelleraxeln, till och med när vinklarna är olika.
- Tryckkraften från propellern är isolerad från backslaget eftersom den dämpas med gummiabsorberande plattor.
- Python Drive är inte bara robust konstruerad, den är också tillgänglig i både imperiala och metriska dimensioner, passande till propelleraxlar från ¾” (19.05mm) upp till 4” (100mm).
- Trycklagerenheterna kan användas som enskilda enheter och vid särskild förfrågan kan de bearbetas för att passa t.ex. universella kardanaxlar.
- Python Drive CV-drivaxlar tål vridmoment upp till 1500 kg (ca 14.7 kNm).
- Drivaxlarna finns i olika standardlängder och kan tillverkas för att passa individuella längder.
- Levereras med alla nödvändiga bultar, muttrar, packningar, fläns till backslaget och en utförlig installationsmanual.
En komplett Python Drive består av tre delar, trycklagerenheten, CV-enheten och adapterfläns. Vi levererar även Python Drive delar. Här finns alla kompletta Python Drive som vi levererar finns. För att se mer detaljer om produkterna besök Python Drives egen hemsida. På deras sida finns också ett kalkyleringsprogram (Calculation Formula) som hjälper dig att välja en passande Python Drive till din båt. Programmet öppnas med Excel eller liknande.
Related posts
-
Fungerar båtvärmaren under 2500kr utan problem? - och hur ser brandrisken på värmaren ut? Är den säker?
Posted in: Dintra Blog06/07/20213228 views 1 commentDet finns många alternativ därute så frågan är vilken värmare man ska välja? På internet är det en ren djungel med...Read more -
Vilken motorkudde passar min motor?
Posted in: Dintra Blog01/27/2022500 viewsHär går vi igenom vad man bör tänka på när man ska välja motorkudde till sin motor.Read more -
Avgasslang
Posted in: Dintra Blog03/10/2022374 viewsHär går vi igenom information för våra avgasslangar som är Lloyd's godkända.Read more -
Att välja rätt bogpropeller
Posted in: Dintra Blog02/27/2023178 viewsHär går vi igenom vad du behöver tänka på under valet av bogpropeller.Read more -
Stängning av Marinmagasinet
Posted in: Dintra Blog03/31/20237426 viewsVår samarbetspartner Marinmagasinet har bestämt sig för att avveckla deras verksamhet och vi Dintra AB tackar för det...Read more
Leave a comment