PRM500D2 Hydrauliskt backslag.
    search
    • PRM500D2 Hydrauliskt backslag.
    • PRM500D2 Hydrauliskt backslag.
    • PRM500D2 Hydrauliskt backslag.

    PRM500D2 Hydrauliskt backslag

    56 086,25 kr
    Inkl. moms Levereras inom 1-4 arbetsdagar

    PRM500 hydrauliskt backslag utformat för användning i både fritids- och yrkesbåtar. Detta backslag är lätt, kompakt och robust.

    Kvantitet

    Betala säkert

    Vår webbsida är säkrad med SSL. Betalningar utförs då på ett säkert sätt i vårt betalningssystem.

    Returpolicy

    Mejla oss på e-postadress längst ner på sidan eller via kontakt formuläret

    Leveransvillkor

    Beställningar skickas normalt sett samma dag eller första vardagen.

    PRM500 marin backslag är specialbyggd för användning i både fritidsbåtar och kommersiella båtar; den dubbla mellanaxeln är designad med oljedrivna flerlamellskopplingar.

    De reduktionsförhållanden som erbjuds (1.459:1, 1.935:1, 2.565:1 och 2.904:1) är alla tillgängliga för vänster- eller högerrotations propeller, PRM500 lämpar sig särskilt väl för dubbla motorinstallationer.

    Backslaget är konstruerat med en räfflad insida för styvhet och styrka och består av två separata delar för att underlätta service av backslaget.

    Det hydrauliska systemet funktionerar på normal smörjolja av samma viskositet som används i motorn, undvik behovet av att använda automatisk växellåda. Manöverspaken är lämplig för användning med enspaksreglage.

    Hydrauliska backslag är robusta och tillförlitliga, hydraulsystemet är försett med ett mekaniskt lås för att säkerställa att båten kan köras tillbaka in till hamnen vid fel i hydraulsystemet. Detta lås är tillgängligt via den löstagbara fördelaren på den övre delen av växellådan.

    En speciell funktion hos PRM500 är kraftuttaget för direktdrift som finns som tillval. Detta kommer att driva en hydraul pump till SAE J744C Typ "B" specifikation, vilket ger en ekonomisk och effektiv körning av maskiner ombord. 

    En mekanisk styrd trollingventil kan monteras, vilket kommer att möjliggöra variabel hastighet för propellern till noll medan ett maximalt varvtal upp till 1200 rpm.

    Nominell effektvärden, PRM500 marina backslag

    Modell

    Reduktion

    förhållandet

    Nöjefartyg

    Lätta yrkesfartyg

    Tunga yrkesfartyg

    kW

    BHP

    kW

    BHP

    kW

    BHP

    500 D1.5

    1.459:1

    4.76

    6.38

    4.62

    6.19

    4.40

    5.90

    500D2

    1.935:1

    500 D2.5

    2.565:1

    4.62

    6.19

    4.40

    5.90

    4.40

    5.90

    500D3

    2.904:1

    Max vridmoment nöjesfartyg 455Nm yrkesfartyg 420Nm

    Maximal hastighet: 4500 varv/min sporadiskt, 4000 varv/min kontinuerlig.

    Arbetstryck

    Minsta - 18.27 bar (265 lb/in²), max - 22.06 bar (320 lb/in²). Två gängade hål 1/8" BSP på toppen, och ett M18 på sidan av ventilblocket tillhandahålls så att manometern kan monteras vid behov.

    Oljekylning

    Den normala arbetstemperaturen för oljan bör vara 50°C - 80°C och bör inte tillåtas att överstiga 90°C. En oljekylare är nödvändig för att säkerställa att rätt arbetstemperatur bibehålls, växellådan är försedd med två 3/8" BSP-anslutningar för att monteras. Storleken på kylaren som krävs beror på ett antal faktorer: överförda hästkrafter, arbetshastighet, effektperiod, inloppsvattentemperatur och omgivningstemperaturen.

    Propeller trycklager

    Både framåt- och bakåtdrivens linje sker av utgående axelns lager som är av tillräcklig kapacitet för alla krav som ställs av olika myndigheter.

    Propellerfritt läge

    PRM500 utgående axeln kan vridas kontinuerligt med växellådan i neutralläge. Det är därför inte nödvändigt att montera en broms vid körning med motorn avstängd, t.ex. anläggningar med flera motorer eller vid segling. 

    Ungefärlig vikt & oljemängd

    Ungefärlig vikt: 68kg exklusive drivkopplingen, adapterfläns och oljekylare.

    Oljemängd: 2,5 liter plus det belopp som krävs för att fylla på kylsystemet. 

    KK0500D2

    Särskilda referenser

    ean13
    6017408550581
    Kommentarer (0)
    Det finns inga kundrecensioner just nu.