KÖPEVILLKOR för Dintra AB
De här allmänna villkoren är tillämpliga på det köpeavtal som du som konsument sluter med Dintra AB orgnr. 556854-4083.
Priserna är i SEK och moms är 25% på alla varor är inkluderat.
Om felaktigheter i pris och leveranstid eller andra omständigheter skulle uppstå, så förbehåller sig Dintra rätten att ändra detta i efterhand. Vid dessa tillfällen så kontaktar vi dig och informerar om detta. Du har i så fall din fulla rätt att antingen ändra eller annullera din beställning.
Leverans
Dintra AB använder följande fraktalternativ:
Vid beställning av paket med eller utan hemleverans, vi försöker att hitta en lösning för att få det billigaste fraktalternativet för våra kunder, som innebär att vi skickar med olika fraktbolag.
Den normala leveranstiden är 1–5 arbetsdagar från det att vi har bekräftat din beställning, dock kan avvikelser förekomma och vi kontaktar dig i så fall.
Försändelser som inte har hämtats ut inom 14 dagar återsänds till Dintra. Om detta händer debiteras kunden en avgift på 400 kr plus ev. påminnelseavgifter för kostnader som har uppstått av returhantering. Vid outlösta paket gäller inte ångerrätten. Detsamma gäller en hemleverans som inte tas emot.
Kortbetalningar
Med kortbetalningar blir pengar på första hand reserverat och efter leverans och aktivering av fakturan inkasserat av oss.
Ångerrätt och retur
Du som konsument har alltid 14 dagars ångerrätt enligt distans- och hemförsäljningslagen. Ångerrätten gäller under förutsättning att varan återkommer till företaget i bra skick.
Ångerrätten gäller dock inte för specialbeställda mått av (deci)metervaror, såsom bland annat avgasslang och vattenslang.
Returer måste sändas som företagspaket då vi inte har möjlighet att hämta ut de annars.
Vid returer debiteras en kostnad på 100 SEK för fraktkostnader. Detta sker på kundens bekostnad.
Returadressen är:
Dintra AB
Norra Sanna 401
65591 Karlstad
För att reklamera en felaktig eller defekt vara ber vi dig kontakta vår kundtjänst på info@dintra.se. Du får då en retursedel för att skicka tillbaka varan på vår bekostnad.
Reklamationsrätt på 3 år enligt svensk lag.
Om vi inte kan ersätta dig med en ny vara gör vi en återbetalning till dig när vi fått den defekta varan i retur.
Vi kan tyvärr inte ersätta de kostnader som kan uppstå i samband med installation eller demontering av varor i samband med reklamation.
Företagsfaktura:
Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.
Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum. Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2% per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.
Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.
GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08 – 514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.