Micro-Separator typ MFC-50 100 l /timme.
    search
    • Micro-Separator typ MFC-50 100 l /timme.

    Micro-Separator typ MFC-50 100 l /timme

    3 084,99 kr
    Inkl. moms Levereras inom 1-4 arbetsdagar

    Micro-Separator typ MFC-50 med en kapacitet på 100 l /timme.

    Kvantitet

    Betala säkert

    Vår webbsida är säkrad med SSL. Betalningar utförs då på ett säkert sätt i vårt betalningssystem.

    Returpolicy

    Mejla oss på e-postadress längst ner på sidan eller via kontakt formuläret

    Leveransvillkor

    Beställningar skickas normalt sett samma dag eller första vardagen.

    Denna artikel innehåller inga rörliga delar. När den är monterad håller den motorns livstid. Inga insatsfilter behöver ersättas. Denna micro-separator tar bort nedsmutsade partiklar till en storlek av 50 µm. Tester visar att separatorn tar bort 99,9997% av vattnet i bränslet. Nedsmutsat bränsle går att återanvända. Bränsletankens och bränslets kondition förbättras. Ökar driftsäkerheten av motorn.

    Hur fungerar Micro Separator?

    Micro Separator använder sig av en rengöringsprocess baserad på två kända separations principer: centrifugalkraft och coalescens; inkommande bränsle förs genom en roterande rörelse via konduktansplåtar till den understa delen av separatorn. I den första fasen i rengöringsprocessen bromsas vätskans strömning starkt och vattnet och tjockare vätskor separeras. De tjockare vätskorna samlas på botten av separatorn tills avtappning sker. I den andra rengöringsfasen förs bränslet genom det keramiska elementet (den patenterade ”coalescor”) och eventuella efterlämnade rester och vattendroppar slås ihop till större delar och samlas upp tillsammans. Det rengjorda bränslet ger en snabbare tändning i motorn och en bättre förbränning vilket ökar effektiviteten och pålitligheten av motorn. Micro Separator monteras mellan bränsletanken och bränslefiltret. Micro Separator är det första försvaret mot farligheter för bränslesystemet.

    Symptom som påpekar att montering av en Micro Separator är nödvändig:

    - Dieselbränslet luktar svavel, bränslet har en mörk ton.

    - Bränslet är grumligt och slemmigt.

    - Motorn reagerar trögt.

    - Rost i bränsletanken och andra komponenter och/eller blockering av filter och bränslesystemet.

    BFMFC50

    Särskilda referenser

    ean13
    6017403284221
    Kommentarer (0)
    Det finns inga kundrecensioner just nu.