

Hydraulisk PRM backslag
Vår webbsida är säkrad med SSL. Betalningar utförs då på ett säkert sätt i vårt betalningssystem.
Beställningar skickas normalt sett samma dag eller första vardagen.
Mejla oss på e-postadress längst ner på sidan eller via kontaktformuläret
PRM1000
Hydraulisk backslag: offset eller ner vinkel utgående axel.
PRM1000 marin backslag är specialbyggd för användning i både fritidsbåtar och kommersiella båtar; dess dubbla mellanaxel design ger separat olje drivna flerlamells koppling .
PRM1000 erbjuds antingen med den utgående axeln, offset eller 10° nedåt vinkel utgående axel. Reduktionsförhållanden finns 1,53:1, 2,03:1, 2,86:1, och 4,00:1 (4,00:1 minskning är inte tillgänglig på vinklad backslag) som alla kan ge antingen vänster eller höger propellerns rotation i "ahead", vilket backslag lämpar sig särskilt väl för twin motor installationer.
Backslag är konstruerat av högkvalitativt gjutjärn, invändigt räfflade för styvhet och styrka, och består av två separata delar för att underlätta service, oljepumpen och hydraulikens manöverventiler som externt monterade för enkel åtkomst.
Den hydrauliska system funktioner på normala smörjolja av samma viskositet som används i motorn, undvika behovet av att använda automatic transmission fluid
Robusta och tillförlitliga, hydraulsystem är dock försedd med ett mekaniskt lås i enheten för säkerhet, så att vid den osannolika händelsen av hydraulfelkan båten föras säkert tillbaka till hamnen. Åtkomst till enheten via en löstagbar lucka ovanpå backslag.
PRM1000 här ikopplat kraftuttag som finns som tillval. Detta kommer att driva en hydraulpump till SAE J744C Typ 'B' specifikation, vilket ger en ekonomisk och effektiv körning ombord på maskiner.
En mekanisk styrd trolling ventil kan monteras, vilket kommer att möjliggöra variabel hastighet för propellern till noll medan ett maximalt varvtal upp till 1200 rpm.
Nominell effektvärden, PRM1000 'A' (Vinkel) Marina växellåda
Modell |
Vidare förhållandet |
Nöje |
Lätta nyttofordon |
Tunga |
|||
KW |
BHP |
KW |
BHP |
KW |
BHP |
||
1000 A1.5 |
1.53:1 |
19,66 |
12.95 |
7.10 |
9,52 |
6,67 |
8.95 |
1000A2 |
2,03:1 |
9.43 |
12.64 |
7.10 |
9,52 |
6,67 |
8.95 |
1000A3 |
2.857:1 |
8.58 |
11.50 |
7.10 |
9,52 |
6,67 |
8.95 |
Maximal hastighet: 3500 varv/min oregelbundna, 3000 varv/min kontinuerlig
Nominell effektvärden, PRM1000 'D' (Drop Center) Marina växellåda
Modell |
Vidare förhållandet |
Nöje |
Lätta nyttofordon |
Tunga |
|||
KW |
BHP |
KW |
BHP |
KW |
BHP |
||
1000 D1.5 |
1.53:1 |
10.47 |
14.04 |
7.75 |
10.39. |
7,33 |
9,82 |
1000D2 |
2,03:1 |
9.43 |
12.64 |
7.44 |
9.96 USD |
7.02 |
9.40 |
1000D3 |
2.857:1 |
8.58 |
11.50 |
7.44 |
9.96 USD |
7.02 |
9.40 |
1000D4 |
4000:1 |
Maximal hastighet: 3500 varv/min oregelbundna, 3000 varv/min kontinuerlig
Arbetstryck
Minsta - 30.34 bar (440 lb/in²), Max - angående bar (485 lb/in²). Två gängade hål 1/8" BSP på toppen, och M18 på sidan av ventilblocket tillhandahålls så att manometern kan monteras vid behov.
Oljekylning
Den normala arbetstemperaturen för oljan bör vara i 50°C - 80°C och bör inte tillåtas att överstiga 90 °C. En oljekylare är nödvändiga för att säkerställa att rätt arbetstemperatur bibehålls, och två 3/8" BSP-anslutningar finns på ventilblocket för att monteras. Storleken på kylaren som krävs beror på ett antal faktorer, däribland den överförda hästkrafter, arbetshastighet, effektperiod, inlopp vatten temperatur och omgivningstemperaturen.
Propeller tryck lager
Både framåt och bakåt inriktningen sker av utgående axelns lager som är av tillräcklig kapacitet att funktionera utan externt trycklager.
Ungefärlig vikt & oljemängd
Växellåda |
Ungefärligt torr vikt |
Oljemängd |
||
PRM1000D |
86kg (190 lb) |
Exklusive adapter, drevkopplingen och oljekylare. |
3,0 liter |
Plus det belopp som krävs för att fylla kylsystemet |
PRM1000D4 |
93kg (205 lb) |
4,0 liter |
||
PRM1000A |
118 kg (260 lb) |
3,5 liter |