PRM 150D1,5 hydr. scheepskeerkoppeling
  • PRM 150D1,5 hydr. scheepskeerkoppeling

PRM 150D1,5 hydr. backslag

20 534,99 kr
Inkl. moms Levereras inom 5-7 arbetsdagar
KK0150D1,5

Hydraulisk PRM backslag

Kvantitet

  Betala säkert

Vår webbsida är säkrad med SSL. Betalningar utförs då på ett säkert sätt i vårt betalningssystem.

  Leveransvillkor

Beställningar skickas normalt sett samma dag eller första vardagen.

  Returpolicy

Mejla oss på e-postadress längst ner på sidan eller via kontaktformuläret

PRM150

Full hydraulisk backslag, lätt, kompakt och robust

PRM150 marine backslag är specialbyggd för användning med både fritidsbåtar och yrkes båtar; den dubbla mellanaxel design ger en  olje drivna flerlamellskopplingar

Det reduktionsförhållanden erbjuds (1,53:1. 2,09:1 och 2,82:1) är alla tillgängliga för vänster eller höger propellerns rotation i, PRM150 lämpar sig särskilt väl för twin motor installationer.

De tunga legerat aluminium växellåda är invändigt räfflade för styvhet och styrka och består av två separata delar för att underlätta service.

Hydrauliska systemet funktionerar på normal s.k. multigrade motorolja, undvika behovet av att använda automatic transmission. Manöverspaken har en bak fram och  neutral-läget och är lämplig för användning av en spaks reglage.

Robusta och tillförlitliga, hydraulsystem är dock försedd med ett mekaniskt lås för att  säkerställa, i den osannolika fal av ett hydraulisk fel båten kan köras tillbaka till hamnen. Tilgängligt via den löstagbara fördelaren på den bakre delen av växellådan.

Nominell effektvärden, PRM 150 Marina växellåda

 

Modell

Reduktion

förhållandet

Nöjes fartyg

Lätt yrkesfartyg

KW

BHP

KW

BHP

150D1.5

1.53:1

1.57

2.10

1.12

1.50

150D2

2,09:1

1.57

2.10

1.12

1.50

150D3

2,82:1

1.57

2.10

1.12

1.50

Max vridmoment nöjesdrift 150nm                  yrkesdrift 107

 

Maximal hastighet:  4500 varv/min kontinuerlig

 

 

Arbetstryck

- bar (370 lb/in²), max 28.96 - bar (420 lb/in²). Ett gängat hål 1/8" BSP finns i armaturen så att en manometer kan monteras vid behov.

Oljekylning

Den normala arbetstemperaturen för oljan bör vara i 50°C - 80°C och bör inte tillåtas att överstiga 90 °C. En oljekylare är nödvändiga för att säkerställa att rätt arbetstemperatur bibehålls, och växellådan är försedd med två 1/4" BSP anslutningarna för att monteras. Storleken på kylaren beror på ett antal faktorer:transmission hästkrafter, arbetshastighet, effektperiod, inlopp vatten temperatur och omgivningstemperaturen.

Propeller fri läge

PRM150 utgående axeln kan vridas kontinuerligt med växellådan i neutralläge. Det är därför inte nödvändigt att montera en  broms vid körning med motorn avstängd, t ex anläggningar med flera motorer eller när segling.

Ungefärlig vikt & oljemängd

 

Ungefärlig vikt:
21kg exklusive drevkopplingen, adapter fläns och oljekylare

Oljemängd:
1,4 liter plus det belopp som är nödvändigt för att fylla på olja kylsystem.

KK0150D1,5

Nerladdning

prm150 workshop

Nerladdning (4.84M)

gebruikers handleiding prm150

Nerladdning (4.84M)