

Hydraulisk PRM backslag
Vår webbsida är säkrad med SSL. Betalningar utförs då på ett säkert sätt i vårt betalningssystem.
Beställningar skickas normalt sett samma dag eller första vardagen.
Mejla oss på e-postadress längst ner på sidan eller via kontaktformuläret
PRM750
Hydraulisk backslag: offset eller ner vinkel utgående axel
PRM750D och PRM750A marin backslag är specialbyggd för användning i både fritidsbåtar och kommersiella båtar; twin mellanaxel design ger separat olja drivna flerlamells koppling
PRM750 finns i två olika utföranden: med offset utgående axel (PRM750D) och 8° nedåt vinkel utgående axel (PRM750A). Reduktionsförhållanden finns 1,09:1, 1.459:1, 1.935:1, 2.565:1, 2.904:1 och 3.952:1 (3.952:1 reduktion är inte tillgänglig på ner-vinkel-växellådor) som alla kan ge antingen vänster eller höger propellerns rotation i "ahead", vilket växellådan lämpar sig särskilt väl för twin motor installationer.
Robust och tillförlitlig hydraulsystem använder smörjolja av samma viskositet som används i motorn, och hjälper till att säkerställa bra båt hantering.
I den osannolika händelsen av hydrauliskt fel har alla PRM hydrauliska backslagett mekaniskt lås i enheten så att båten kan föras säkert tillbaka till hamnen.
Backslag är konstruerat av högkvalitativt gjutjärn, invändigt räfflade för styvhet och styrka, och består av två separata delar för att underlätta service, oljepumpen och hydraulikens manöverventiler som externt monterade för enkel åtkomst.
Ett specialt drag av PRM750D & PRM750A är direktdrift kraftuttag som finns som tillval. Detta kommer att driva en hydraulpump till SAE J744C Typ 'B' specifikation, vilket ger en ekonomisk och effektiv körning ombord på maskiner.
En mekanisk styrd trolling ventil kan monteras, vilket kommer att möjliggöra variabel hastighet för propellern till noll medan ett maximalt varvtal upp till 1200 rpm.
Nominell effektvärden, PRM750D Marina växellådan (Drop Center)
Modell |
Vidare förhållandet |
Nöje |
Lätta nyttofordon |
Tunga |
|||
KW |
BHP |
KW |
BHP |
KW |
BHP |
||
750D1 |
1,09:1 |
7.85 |
10.52 |
6,07 |
8.13 |
5.86 |
7.85 |
750 D1.5 |
1.459:1 |
||||||
750D2 |
1.935:1 |
19.07 |
3.28 |
5.68 |
7.85 |
5.55 |
7,43 |
750 D2.5 |
2.565:1 |
||||||
750D3 |
2.904:1 |
5.96 |
8,00 |
5,60 |
7,50 |
5.24 |
7.02 |
750D4 |
3.952:1 |
Maximal hastighet: 4500 varv/min sporadiskt, 4000 varv/min kontinuerlig
Nominell effektvärden, PRM750A Marina växellåda (Vinkel endast)
Modell |
Vidare förhållandet |
Nöje |
Lätta nyttofordon |
Tunga |
|||
KW |
BHP |
KW |
BHP |
KW |
BHP |
||
750A1 |
1,09:1 |
7.17 |
9.62 |
5.68 |
3,45 |
5.39 |
7,23 |
750 A1.5 |
1.459:1 |
||||||
750A2 |
1.935:1 |
19.07 |
9.48 |
5.68 |
3,45 |
5.39 |
7,23 |
750 ETT2,5 |
2.565:1 |
||||||
750A3 |
2.904:1 |
5.96 |
8,00 |
5,60 |
7.51 |
5.24 |
7.02 |
Maximal hastighet: 4500 varv/min sporadiskt, 4000 varv/min kontinuerlig.
Arbeta oljetryck
Minsta - 30.34 bar (440 lb/in²), Max - angående bar (485 lb/in²). Två gängade hål 1/8" BSP på toppen, och M18 x 1.5 på sidan av ventilblocket tillhandahålls så att manometern kan monteras vid behov.
Oljekylning
Den normala arbetstemperaturen för oljan bör vara i 50°C - 80°C och bör inte tillåtas att överstiga 90 °C. En oljekylare är nödvändiga för att säkerställa att rätt arbetstemperatur bibehålls, och två 3/8" BSP-anslutningar finns på ventilblocket för att monteras. Storleken på kylaren som krävs beror på ett antal faktorer, däribland den överförda hästkrafter, arbetshastighet, effektperiod, inlopp vatten temperatur och omgivningstemperaturen.
Propeller fri läge
Både framåt och bakåt inriktningen sker av utgående axelns lager som är av tillräcklig kapacitet för alla typ av godkända driv linje.
Ungefärlig vikt & oljemängd
Växellåda |
Ungefärligt torr vikt |
Oljemängd |
||
PRM750D |
72kg (159lb) |
Exklusive adapter, drevkopplingen och oljekylare. |
2,5 liter (4,40 liter) |
Plus det belopp som krävs för att fylla kylsystemet |
PRM750D4 |
80kg (176lb) |
3,5 liter (6.16 liter) |
||
PRM750A |
90 kg (198 lb) |
3,0 liter (5.28 liter) |