PRM1000A2 hydrauliskt backslag.
  • PRM1000A2 hydrauliskt backslag.
  • PRM1000A2 hydrauliskt backslag.
  • PRM1000A2 hydrauliskt backslag.
  • PRM1000A2 hydrauliskt backslag.
  • PRM1000A2 hydrauliskt backslag.

PRM1000A2 hydrauliskt backslag

112 970,00 kr
Inkl. moms Levereras inom 1-5 arbetsdagar
KK1000A2

PRM1000A2 hydrauliskt backslag utformat för användning i både fritids- och yrkesbåtar. Detta backslag är lätt, kompakt och robust.

Kvantitet

Betala från 10 258,00 kr / månad
  Betala säkert

Vår webbsida är säkrad med SSL. Betalningar utförs då på ett säkert sätt i vårt betalningssystem.

  Leveransvillkor

Beställningar skickas normalt sett samma dag eller första vardagen.

  Returpolicy

Mejla oss på e-postadress längst ner på sidan eller via kontaktformuläret

PRM1000 marin backslag är specialbyggd för användning i både fritidsbåtar och kommersiella båtar; den dubbla mellanaxeln är designad med oljedrivna flerlamellskopplingar.

PRM1000 finns i olika utföranden: med utgående axeln, offset och 10° nedåt vinkel utgående axel. De reduktionsförhållanden som erbjuds (1,53:1, 2,03:1, 2,86:1, och 4,00:1) (4,00:1 minskning är inte tillgänglig på nedvinkelväxellådor) är alla tillgängliga för vänster- eller högerrotations propeller, PRM1000 lämpar sig särskilt väl för dubbla motorinstallationer.

Det hydrauliska systemet funktionerar på normal smörjolja av samma viskositet som används i motorn, undvik att använda automatisk växellåda. Manöverspaken är lämplig för användning med enspaksreglage.

Hydrauliska bakslag är robusta och tillförlitliga, hydraulsystemet är försett med ett mekaniskt lås för att säkerställa att båten kan köras tillbaka in till hamnen vid fel i hydraulsystemet. Detta lås är tillgängligt via den löstagbara fördelaren på den övre delen av växellådan.

Backslaget är konstruerat av högkvalitativt gjutjärn, invändigt är den räfflad för styvhet och styrka, och består av två separata delar för att för att underlätta service, oljepumpen och hydraulikens manöverventiler är som externt monterade för enkel åtkomst.

En speciell funktion hos PRM1000 är kraftuttaget för direktdrift som finns som tillval. Detta kommer att driva en hydraul pump till SAE J744C Typ "B" specifikation, vilket ger en ekonomisk och effektiv körning av maskiner ombord.

En mekanisk styrd trollingventil kan monteras, vilket kommer att möjliggöra variabel hastighet för propellern till noll medan ett maximalt varvtal upp till 1200 rpm.

Nominell effektvärden, PRM1000 'A' (Vinkel) Marina växellåda

Modell

Reduktion

förhållandet

Nöjesfartyg

Lätta yrkesfartyg

Tunga yrkesfartyg

kW

BHP

kW

BHP

kW

BHP

1000 A1.5

1.53:1

9,66

12.95

7.10

9,52

6,67

8.95

1000A2

2,03:1

9.43

12.64

7.10

9,52

6,67

8.95

1000A3

2.857:1

8.58

11.50

7.10

9,52

6,67

8.95

Maximal hastighet: 3500 varv/min oregelbundna, 3000 varv/min kontinuerlig

OBS: Dessa värden har mätts vid motorns svänghjul. Värdena har fastställts för att säkerställa en lång problemfri livslängd. Kraft som överstiger det angivna bör inte användas.

Arbetstryck 

Minsta - 30.34 bar (440 lb/in²), max - 33.44 bar (485 lb/in²). Två gängade hål 1/8" BSP på toppen, och ett M18 på sidan av ventilblocket tillhandahålls så att manometern kan monteras vid behov.

Oljekylning

Den normala arbetstemperaturen för oljan bör vara 50°C - 80°C och bör inte tillåtas att överstiga 90°C. En oljekylare är nödvändig för att säkerställa att rätt arbetstemperatur bibehålls, växellådan är försedd med två 3/8" BSP-anslutningar för att monteras. Storleken på kylaren beror på ett antal faktorer: överförda hästkrafter, arbetshastighet, effektperiod, inloppsvattentemperatur och omgivningstemperatur.

Propellertryckslager

Både framåt och bakåt inriktningen sker av utgående axelns lager som är av tillräcklig kapacitet att funktionera utan externt trycklager.

Ungefärlig vikt & oljemängd

Ungefärlig vikt: 118kg exklusive drivkopplingen, adapterfläns och oljekylare.

Oljemängd: 3,5 liter plus det belopp som krävs för att fylla på kylsystemet.

KK1000A2