PRM1000D2 hydrauliskt backslag.
    search
    • PRM1000D2 hydrauliskt backslag.
    • PRM1000D2 hydrauliskt backslag.
    • PRM1000D2 hydrauliskt backslag.
    • PRM1000D2 hydrauliskt backslag.
    • PRM1000D2 hydrauliskt backslag.
    • PRM1000D2 hydrauliskt backslag.

    PRM1000D2 hydrauliskt backslag

    84 645,00 kr
    Inkl. moms Levereras inom 1-4 arbetsdagar

    PRM1000D2 hydrauliskt backslag utformat för användning i både fritids- och yrkesbåtar. Detta backslag är lätt, kompakt och robust.

    Kvantitet

    Betala säkert

    Vår webbsida är säkrad med SSL. Betalningar utförs då på ett säkert sätt i vårt betalningssystem.

    Returpolicy

    Mejla oss på e-postadress längst ner på sidan eller via kontakt formuläret

    Leveransvillkor

    Beställningar skickas normalt sett samma dag eller första vardagen.

    PRM1000 marin backslag är specialbyggd för användning i både fritidsbåtar och kommersiella båtar; den dubbla mellanaxeln är designad med oljedrivna flerlamellskopplingar. 

    PRM1000 finns i olika utföranden: med utgående axeln, offset eller 10° nedåt vinkel utgående axel. De reduktionsförhållanden som erbjuds (1,53:1, 2,03:1, 2,86:1, och 4,00:1) (4,00:1 reduktion är inte tillgänglig på vinklade backslag) är alla tillgängliga för vänster- eller högerrotations propeller, PRM1000 lämpar sig särskilt väl för dubbla motorinstallationer.

    Det hydrauliska systemet funktionerar på normal smörjolja av samma viskositet som används i motorn, undvik att använda automatisk växellåda. Manöverspaken är lämplig för användning med enspaksreglage.

    Hydrauliska backslag är robusta och tillförlitliga, hydraulsystemet är försett med ett mekaniskt lås för att säkerställa att båten kan köras tillbaka in till hamnen vid fel i hydraulsystemet. Detta lås är tillgängligt via den löstagbara fördelaren på den övre delen av växellådan.

    Backslaget är konstruerat av högkvalitativt gjutjärn, invändigt är den räfflad för styvhet och styrka, och består av två separata delar för att underlätta service, oljepumpen och hydraulikens manöverventiler är som externt monterade för enkel åtkomst.

    En speciell funktion hos PRM1000 är kraftuttaget för direktdrift som finns som tillval. Detta kommer att driva en hydraul pump till SAE J744C Typ "B" specifikation, vilket ger en ekonomisk och effektiv körning av maskiner ombord.

    En mekanisk styrd trollingventil kan monteras, vilket kommer att möjliggöra variabel hastighet för propellern till noll medan ett maximalt varvtal upp till 1200 rpm.

     

    Nominell effektvärden, PRM1000 'D' (Drop Center) Marina växellåda 

    Modell

    Reduktion

    förhållandet

    Nöjesfartyg

    Lätta yrkesfartyg

    Tunga yrkesfartyg

    kW

    BHP

    kW

    BHP

    kW

    BHP

    1000 D1.5

    1.53:1

    10.47

    14.04

    7.75

    10.39

    7,33

    9,82

    1000D2

    2,03:1

    9.43

    12.64

    7.44

    9.96

    7.02

    9.40

    1000D3

    2.857:1

    8.58

    11.50

    7.44

    9.96

    7.02

    9.40

    1000D4

    4000:1

    Maximal hastighet: 3500 varv/min oregelbundna, 3000 varv/min kontinuerlig 

    OBS: Dessa värdena har mätts upp vid motorns svänghjul. Värdena har fastställts för att säkerställa en lång problemfri livslängd. Kraft som överstiger det angivna bör inte användas.

    Arbetstryck 

    Minsta - 30.34 bar (440 lb/in²), max - 33.44 bar (485 lb/in²). Två gängade hål 1/8" BSP på toppen, och M18 på sidan av ventilblocket tillhandahålls så att manometern kan monteras vid behov.

    Oljekylning

    Den normala arbetstemperaturen för oljan bör vara 50°C - 80°C och bör inte tillåtas att överstiga 90°C. En oljekylare är nödvändig för att säkerställa att rätt arbetstemperatur bibehålls, växellådan är försedd med två 3/8" BSP-anslutningar för att monteras. Storleken på kylaren beror på ett antal faktorer: överförda hästkrafter, arbetshastighet, effektperiod, inloppsvattentemperatur och omgivningstemperatur.

    Propellertryckslager

    Både framåt och bakåt inriktningen sker av utgående axelns lager som är av tillräcklig kapacitet att funktionera utan externt trycklager.

    Ungefärlig vikt & oljemängd

    Ungefärlig vikt: 86kg exklusive drivkopplingen, adapterfläns och oljekylare.

    Oljemängd: 3,0 liter plus det belopp som krävs för att fylla på kylsystemet.

    KK1000D2

    Särskilda referenser

    ean13
    6017430472400
    Kommentarer (0)
    Det finns inga kundrecensioner just nu.