PRM1500DC3,9 hydrauliskt backslag SAE1.
    search
    • PRM1500DC3,9 hydrauliskt backslag SAE1.

    PRM1500DC3,9 hydrauliskt backslag SAE1

    165 694,99 kr
    Inkl. moms Levereras inom 1-4 arbetsdagar
    KK1500DC3,9SAE1

    PRM1500 hydrauliskt backslag utformat för användning i både fritids- och yrkesbåtar med motorer upp till 520 hk (390 kW).

    Kvantitet

      Betala säkert

    Vår webbsida är säkrad med SSL. Betalningar utförs då på ett säkert sätt i vårt betalningssystem.

      Returpolicy

    Mejla oss på e-postadress längst ner på sidan eller via kontakt formuläret

      Leveransvillkor

    Beställningar skickas normalt sett samma dag eller första vardagen.

    PRM1500 marin backslag är det ultimata valet för användning i både fritidsbåtar och kommersiella båtar med motorer upp till 520 hk (390kW).

    De reduktionsförhållanden som erbjuds är från 1,22:1 till 3,0:1 samt från 3,12:1 till 4,9:1 och levereras som standard med integrerade SAE-höljen.

    Backslag i PRM1500-serien har en dubbel försänkningsdesign som är kompatibel med propellerrotationer på vänster eller höger sida. Detta gör att dessa backslag är lika lämpliga för både enkel- och dubbelmotorinstallationer. Tvåstegs reduktionsväxeln på PRM1500 gör det möjligt att det maximala ingångsmomentet på 1500 Nm kan överföras kontinuerligt i vardera riktning vid motorvarvtal upp till 2500 varv/min.

    Det hydrauliska systemet funktionerar på normal smörjolja av samma viskositet som används i motorn, undvik att använda automatisk växellåda. Manöverspaken är lämplig för användning med enspaksreglage.

    PRM1500 backslag brukar underhållsfria oljedrivna, självjusterande multiskivkopplingar för konsekvent tillförlitlighet och prestanda under drift. Backslaget är tillverkat av gjutjärn och är invändigt räfflat för extra styvhet och styrka.

    På alla PRM1500-modeller är oljepumpen, oljefiltret och den hydrauliska styrventilen externt monterade för enkel åtkomst.

    Nominell effektvärden, PRM1500 (Deep Case) Marina växellåda

    Modell

    Reduktion

    förhållande

    Nöjesfartyg

    Lätta yrkesfartyg

    Tunga yrkesfartyg

    kW

    BHP

    kW

    BHP

    kW

    BHP

    1500D31SAE1
    1500D31SAE2

    3.12: 1

    15.70

    21.06

    14,65

    19.65

    13,63

    18.28

    1500D39SAE1
    1500D39SAE2

    3,88: 1

    15.70

    21.06

    14,65

    19.65

    13,63

    18.28

    1500D45SAE1
    1500D45SAE2

    4,50: 1

    15.70

    21.06

    14,65

    19.65

    13,63

    18.28

    1500D49SAE1
    1500D49SAE2

    4,90: 1

    13,63

    18.28

    12.58

    16,87

    11.53

    15.46

    Maximal hastighet: 3000 varv/min oregelbundna, 2500 varv/min kontinuerlig.

    OBS: Dessa värden har mätts vid motorns svänghjul. Värdena har fastställts för att säkerställa en lång problemfri livslängd. Kraft som överstiger det angivna bör inte användas.

    Arbetstryck

    Minsta - 28.27 bar (410lb/in²), max - 31.03 bar (450lb/in²). Två gängade hål 1/8" BSP på toppen, och ett M18 på sidan av ventilblocket tillhandahålls så att manometern kan monteras vid behov.

    Oljekylning

    Den normala arbetstemperaturen för oljan bör vara 50°C - 80°C och bör inte tillåtas att överstiga 90°C. En oljekylare är nödvändig för att säkerställa att rätt arbetstemperatur bibehålls, växellådan är försedd med två 3/8" BSP-anslutningar för att monteras. Storleken på kylaren beror på ett antal faktorer: överförda hästkrafter, arbetshastighet, effektperiod, inloppsvattentemperatur och omgivningstemperatur.

    Propellertryckslager

    Både framåt och bakåt inriktningen sker av utgående axelns lager som är av tillräcklig kapacitet att funktionera utan externt trycklager.

    Ungefärlig vikt & oljemängd

    Ungefärlig vikt: 300kg exklusive drivkopplingen, adapterfläns och oljekylare.

    Oljemängd: 10,0 liter plus det belopp som krävs för att fylla på kylsystemet.

    KK1500DC3,9SAE1
    KK1500DC3,9SAE1
    Kommentarer (0)
    Det finns inga kundrecensioner just nu.