PRM1750DC3,9 hydrauliskt backslag SAE1
PRM1750 hydrauliskt backslag utformat för användning i både fritids- och yrkesbåtar med motorer upp till 620 hk (463 kW).
Vår webbsida är säkrad med SSL. Betalningar utförs då på ett säkert sätt i vårt betalningssystem.
Mejla oss på e-postadress längst ner på sidan eller via kontakt formuläret
Beställningar skickas normalt sett samma dag eller första vardagen.
PRM1750 marin backslag är det perfekta valet för användning i både fritidsbåtar och kommersiella båtar med motorer upp till 620 hk (463 kW).
De reduktionsförhållanden som erbjuds är från 1,22:1 till 3,0:1 samt från 3,12:1 till 4,9:1 och levereras som standard med integrerade SAE-höljen.
Backslag i PRM1750-serien har en dubbel försänkningsdesign som är kompatibel med propellerrotationer på vänster eller höger sida. Detta gör att dessa backslag är lika lämpliga för både enkel- och dubbelmotorinstallationer. Tvåvägs reduktionsväxeln på PRM1750 gör det möjligt att det maximala ingångsmomentet på 1750 Nm kan överföras kontinuerligt i vardera riktning vid motorvarvtal upp till 2500 varv/min.
Det hydrauliska systemet funktionerar på normal smörjolja av samma viskositet som används i motorn, undvik att använda automatisk växellåda. Manöverspaken är lämplig för användning med enspaksreglage.
PRM1750 backslag brukar underhållsfria oljedrivna, självjusterande multiskivkopplingar för konsekvent tillförlitlighet och prestanda under drift. Backslaget är tillverkat av gjutjärn och är invändigt räfflat för extra styvhet och styrka.
På alla PRM1750-modeller är oljepumpen, oljefiltret och den hydrauliska styrventilen externt monterade för enkel åtkomst.
Nominell effektvärden, PRM1750 (Deep Case) Marina backslag
Modell | Reduktion förhållandet | Nöjesfartyg | Lätta yrkesfartyg | Tunga yrkesfartyg | |||
kW | BHP | kW | BHP | kW | BHP | ||
1750D31SAE1 | 3.12: 1 | 18.33 | 24,58 | 17.04 | 22,85 | 15,76 | 21,13 |
1750D39SAE1 | 3,88: 1 | 18.33 | 24,58 | 17.04 | 22,85 | 15,76 | 21,13 |
1750D45SAE1 | 4,50: 1 | 18.33 | 24,58 | 17.04 | 22,85 | 15,76 | 21,13 |
1750D49SAE1 | 4,90: 1 | 16,76 | 22.48 | 15.58 | 20,89 | 14.41 | 19.32 |
OBS: Dessa värden har mätts vid motorns svänghjul. Värdena har fastställts för att säkerställa en lång problemfri livslängd. Kraft som överstiger det angivna bör inte användas.
Arbetstryck
Minsta - 28.27 bar (410lb/in²), max 31.03 bar (450lb/in²). Två gängade hål 1/8" BSP på toppen, och ett M18 på sidan av ventilblocket tillhandahålls så att manometern kan monteras vid behov.
Oljekylning
Den normala arbetstemperaturen för oljan bör vara 50°C - 80°C och bör inte tillåtas att överstiga 90°C. En oljekylare är nödvändigt för att säkerställa att rätt arbetstemperatur bibehålls, växellådan är försedd med två 1/2" BSP-anslutningar för att monteras. Storleken på kylaren beror på ett antal faktorer: överförda hästkrafter, arbetshastighet, effektperiod, inloppsvattentemperatur och omgivningstemperatur.
Propellertryckslager
Både framåt och bakåt inriktningen sker av utgående axelns lager som är av tillräcklig kapacitet att funktionera utan externt trycklager.
Ungefärlig vikt & oljemängd
Ungefärlig vikt: 300kg exklusive drivkopplingen, adapterfläns och oljekylare.
Oljemängd: 10,0 liter plus det belopp som krävs för att fylla på kylsystemet.