PRM280D2 hydrauliskt backslag.
  • PRM280D2 hydrauliskt backslag.
  • PRM280D2 hydrauliskt backslag.
  • PRM280D2 hydrauliskt backslag.

PRM280D2 hydrauliskt backslag

30 039,99 kr
Inkl. moms Levereras inom 5-7 arbetsdagar
KK0280D2

PRM280 hydrauliskt backslag utformad för användning i både fritids- och yrkesbåtar. Detta backslag är lätt, kompakt och robust.

Kvantitet

Betala från 2 773,00 kr / månad
  Betala säkert

Vår webbsida är säkrad med SSL. Betalningar utförs då på ett säkert sätt i vårt betalningssystem.

  Leveransvillkor

Beställningar skickas normalt sett samma dag eller första vardagen.

  Returpolicy

Mejla oss på e-postadress längst ner på sidan eller via kontaktformuläret

PRM280 marin backslag är specialbyggd för användning i både fritidsbåtar och kommersiella båtar; den dubbla mellanaxeln är designad med oljedrivna flerlamellskopplingar.

PRM280 finns i två olika utföranden; kraftuttag (PTO) (PRM280DP) och med utgående axel (PRM280).

De reduktionsförhållanden som erbjuds (1,96:1 och 2,94:1) är båda tillgängliga för vänster- eller högerrotations propeller, PRM280 lämpar sig särskilt väl för dubbla motorinstallationer.

Backslaget är konstruerat med en räfflad insida för styvhet och styrka och består av två separata delar för att underlätta service av backslaget.

PRM280DP är ett backslag med kraftuttag (PTO) som används för körning med hydraul pumpar till SAEJ774C-serien B-specifikation. Den maximala effekt som kan överföras är 22 kW (29,5 hk) per 1000 varv.

Det hydrauliska systemet funktionerar på normal smörjolja av samma viskositet som används i motorn, undvik behovet av att använda automatisk växellåda. Manöverspaken är lämplig för användning med enspaksreglage.

Hydrauliska backslag är robusta och tillförlitliga, hydraulsystemet är försett med ett mekaniskt lås för att säkerställa att båten kan köras tillbaka in till hamnen vid ett fel i hydraulsystemet. Detta lås är tillgängligt via den löstagbara fördelaren på den bakre delen av växellådan.

En trollingventil kan monteras. Den mekaniska styrningen beviljar variabel hastighet för propellern till noll medan ett maximalt varvtal upp till 1200 rpm.

Nominell effektvärden, PRM 280 marina backslag

Modell

Reduktion

förhållandet

Nöjesfartyg

Lätta yrkesfartyg

Tunga yrkesfartyg

kW

BHP

kW

BHP

kW

BHP

280D2

1,96:1

2.93

3.93

2.83

3.79

2.67

3.58

280D3

2,94:1

2.93

3.93

2.83

3.79

2.67

3.58

Max vridmoment med nöjesdrift 260Nm              yrkesdrift 230Nm

Maximal hastighet: 4500 varv/min sporadiskt, 4000 varv/min kontinuerlig.

Arbetstryck

Minsta - 20,00 bar (290 lb/in²), max - 22.06 bar (320 lb/in²). Två gängade hål 1/8" BSP på toppen, och ett M18 på sidan av ventilblocket tillhandahålls så att manometern kan monteras vid behov.

Oljekylning

Den normala arbetstemperaturen för oljan bör vara 50°C - 80°C och bör inte tillåtas att överstiga 90°C. En oljekylare är nödvändig för att säkerställa att rätt arbetstemperatur bibehålls, växellådan är försedd med två 3/8" BSP anslutningar för att underlätta montering. Storleken på kylaren beror på ett antal faktorer: överförda hästkrafter, arbetshastighet, effektperiod, inloppsvattentemperatur och omgivningstemperaturen.

Propellertrycklager

Både framåt- och bakåtdrivens linje sker av utgående axelns lager som är av tillräcklig kapacitet för alla krav som ställs av olika myndigheter.

Propellerfritt läge

PRM280 utgående axeln kan vridas kontinuerligt med växellådan i neutralläge. Det är därför inte nödvändigt att montera en broms vid körning med motorn avstängd, t.ex. anläggningar med flera motorer eller vid segling.

Ungefärlig vikt & oljemängd

Ungefärlig vikt: 48kg exklusive drivkopplingen, adapterfläns och oljekylare.

Oljemängd: 1,5 liter plus det belopp som är nödvändigt för att fylla på kylsystemet. 

KK0280D2

Nerladdning

PRM 280D

Nerladdning (3.42M)